راه های موفقیت در بورس

 

راه های موفقیت در بورس

چطور موفقیت در بورس بدست آوریم؟ سوالی است که برای هر فردی که در بازار بورس فعال است پیش می آید، اگر فردی قصد موفقیت در بورس را دارد باید به عوامل زیادی که در بورس وجود دارند توجه کند عوامل اثرگذار شامل؛ اوضاع سیاسی، اقتصادی داخل و خارج کشور، وضعیت اقتصادی کشور، بازار و قیمت محصولات، بررسی صادرات و واردات ارز، وضعیت اقتصادی شرکت.

توجه به این مطالب می تواند در کسب موفقیت بورس به شما کمک بسیار زیادی کند. ابتدا توجه داشته باشید برای موفقیت در بازار بورس بهادار باید تمام اطلاعات مربوط به بازار ایران و جهان را بشناسید و آشنا باشید، چرا که مسائل سیاسی بر بورس تهران اثر گذاری زیادی دارد.

بعد از این که اطلاعاتی را درباره مباحث اقتصادی و سیاسی بدست آوردید به بررسی وضعیت شرکت و سقف قیمتی از ابزارهایی مثل تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال بپردازید. تحلیل بنیادی یا فاندامنتال یعنی تحلیل وضعیت اقتصادی کشور، بازار، قیمت محصولات، بررسی واردات و صادرات و قیمت ارز می باشد.

موفقیت در بورس

و اما روش بنیادی بررسی وضعیت اقتصادی شرکت است تا در آن فرد معامله گر بفهمد آیا سود شرکت افزایش داشته یا کاهش و بر طبق همان تصمیم می گیرد که سهام شرکت مورد نظر را خریداری کند یا این که بفروشد.

روش دیگر که روش تحلیل تکنیکال است در آن معامله گر دیگر کاری به وضعیت اقتصادی و صورت های مالی شرکت ندارد، بلکه در تلاش است تا نرم افزار سابقه قیمت سهم را به صورت چارت یا نمودار مورد بررسی قرار دهد و در این حالت تشخیص دهد که سهم در آینده افزایشی خواهد بود یا کاهشی.

یک تحلیل گر خوب شاید دانش و اطلاعات کافی و مناسبی داشته باشد اما اگر قصد موفقیت در بورس را دارد باید ذهنی بسیار آماده و روانی تربیت شده داشته باشد. یکی دیگر از عوامل موفقیت مطالعه روی عوامل پایه ای سهم است که شرط اول در رسیدن به موفقیت است.

مقاله کامل در سایت سیدرضا مداح زاده

پست‌های معروف از این وبلاگ

راه های موفقیت در فارکس