چرا مشاوره سبد سهام؟

 

مشاوره سبد سهام

سبد سهام یا پرتفوی، ترکیبی مناسب از انواع سهام است که یک سرمایه ‌گذار آن‌ ها را خریداری کرده‌ است و هدف از تشکیل آن، تقسیم کردن ریسک سرمایه‌ گذاری بین چند سهم می باشد. از این رو، سود یک سهم می ‌تواند ضرر سهام دیگر را جبران کند.

این سبد بورسی شامل سهم ‌هایی از انواع گروه‌ های بورسی است که می ‌تواند به لحاظ بنیادی باهم تفاوت بسیاری داشته باشد. اگر در سهام یکی از شرکت هایی که در آن سرمایه گذاری شده است، افت قیمت و ضرر داشتید در مقابل سهام هایی که افزایش قیمت و سود داشتند آن را جبران می کنند.

مشاوره سبد سهام

برای تشکیل بهترین سبد سهام، چه اصول هایی را باید در نظر داشت؟ 

تقسیم مناسب دارایی

یکی از ساده‌ ترین اصل سرمایه ‌گذاری، تقسیم دارایی‌ ها یا تشکیل سبدی از دارایی ‌های متنوع می باشد. توزیع وزن سرمایه بر روی چند سهم به ‌جای تک سهم شدن، نخستین گام عینیت بخشیدن به اصل تشکیل بهترین پرتفوی است. تقسیم مناسب دارایی باعث می ‌شود تا ریسک سرمایه‌ گذاری کاهش یابد. از این رو هر چه سبد دارایی ‌های شما متنوع‌ تر باشد، سرمایه ‌گذاری بهتری خواهید داشت.

خریدن سهام بیشتر

در بازار بورس سهم‌ های زیادی وجود دارند که در طی ۱ سال چندین درصد رشد داشته‌ اند. از همین جهت بر اساس اصل تکرار تاریخ، احتمالاً این رشد برای سهم‌ های مشابه نیز اتفاق خواهد افتاد. پس بهتر است با یک مشاوره سبد سهام با تجربه در این باره صحبت و درخواست راهنمایی کنید. زیرا توزیع وزن سرمایه بر روی چند سهم ....

مقاله کامل در سایت سیدرضا مداح زاده

پست‌های معروف از این وبلاگ

راه های موفقیت در فارکس